Om Boosheid Snel op te Lossen

 

  • Begin met heel diep uit te ademen.Denk daarbij dat je je boosheid uitademt. Adem dan ook weer heel diep in. En adem weer uit, zo diep dat je niet verder kunt Doe dit een paar keer, dat scheelt al.

  •  Zodra je kunt is het zaak om je echt even af te zonderen om de volgende technieken toe te passen: om er voor te zorgen dat je boosheid niet in je lijf vast komt te zitten, met alle narigheden van dien.

 

IRT

  • Ik gebruik een softe soort van IRT om onzekerheid en frustratie los te laten. Voor boosheid is het beter om een agressievere manier te gebruiken.

  • Ga in gedachten naar je boosheid en bepaal hoe erg die boosheid is op een schaal van 1 tot 10.

  • Je vraagt jezelf af::Wil ik deze boosheid los laten? Ja of neeŚWat het antwoord is, maakt niet uit

  • Je vraagt jezelf af: Kan ik die boosheid loslaten?  Ja of neeŚWat het antwoord is, maakt niet uit,

  • Je vraagt jezelf af: Wil ik die boosheid vast houden of wil ik vrij zijn? Het antwoord kan niet anders zijn dan: Ik wil vrij zin.

  • Dan bal je je vuist zo hard als je kunt. Je stelt je voor dat je een bal met vuur in je vuist houdt. Je ademt in en je laat met een geluid , bijvoorbeeld aaah of sssss de bal met vuur los.

  • Daarna vraag je jezelf hoe erg is mijn boosheid op een schaal van 1 tot 10. Dan doe je het hele proces opnieuw.

 

Aarden

  • Heel belangrijk is het om vaak te aarden. Als je aardt, ben je verbonden met de aarde. Je blijft dan beter bij jezelf. Als je boos bent laat je je juist van jezelf af halen en je raakt gefrustreerd door de situatie of door de ander. Door te aarden kun je de situatie beter beoordelen. Je kunt  dan op een betere manier reageren.

  • Een heel makkelijke manier om te aarden is om rustig te gaan zitten en  rustig te ademen en je voor te stellen dat er van je hoofd door je lijf heen een lichtdraad loopt naar je voeten en naar je stuitje en dat die draad door de aarde heen naar het middelpunt van de aarde gaat.

  • Het is goed om dit dagelijks te doen, zodat je niet zo gefrustreerd en boos wordt in bepaalde situaties. Het resultaat is dat je meer adequaat kunt reageren, dat mensen beter naar je luisteren en niet met je gaan ruziŰn of juist stilvallen en angstig worden omdat jij een woede-uitval gehad hebt.

www.zondergekheid.nl